eindelijk - Reisverslag uit El Palo, Spanje van laura heuvel - WaarBenJij.nu eindelijk - Reisverslag uit El Palo, Spanje van laura heuvel - WaarBenJij.nu

eindelijk

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg laura

26 September 2009 | Spanje, El Palo

eindelijk internet!!
daarvoor heb ik wel een niewe laptop aangeschaft! maar het toetse bord is dus spaans en daar zitten nog wat extra letters op!! maar dat gaat wel goed komen hoop ik!!
dus zal ik nu maar eens even een verslagje gaan maken over de afgelopen 2 weekjes..
maandag de 14e is mijn school begonnen! de docent voor de eerste dag sprak bijna geen engels dus dat niet zo handig want je moet je voorstellen dat je met 6 andere studenten.. ( wel allemaal wat ouder.. ) in een klein lokaaltje zit..
en natuurlijk allemaal beginners dus wij alleen maar no comprendo!! ( ik begrijp het niet!) en zij alleen maar I dont understand!!..
of twijl als ze ons iets probeerde uit te leggen of ons wat wilde vragen schreef ze de zin op, op het black board en daar zaten we dan hoor met ze 6e allemaal een woordeboek op schoot en daar maar in te bladeren op er achter te komen wat ze nou eigenlijk aan je vroeg!! had je dan eindelijk de vraag begrepen met ze allleen moet je er ook nog een andwoordt op gaan geven dus hup weer met je neus in dat woordeboek wat ik nu al bijna uit me hoofd ken!!

Gelukkig kon de docent die we op dindsdag hadden wel een heel klein beetje engels dus dat was ook veel in het woordenboek opzoeken! En ook met je handen en voeten praten en als je iets wilde uitleggen deed je meestal voor wat je bedoelde!! Echt heel erg leuk was dat! Want je meden studenten begrijpen je wel alleen de persoon die les aan het geven is snapt er de balle van!!
Zo is het eigenlijk de eerste week gegaan! En dan maar eens even wat over het weer van de eerste week! Tijden school tijden.. ( ik heb van half 10 tot 2 uur les.. dus maar 4 uurtjes op een dag!) scheen het zonnetje heerlijk maar meestal na 2 uur kwamen er wat wolkjes en rond 6 uur een paar druppels!
Het weekend!!! Jaja dat is al feest op zich zelf!! Whaha
Nee bijna ieder weekend gaan er mensen weg en komen er nieuwe mensen aan.. de mensen die weg gaan moeten meestal op zaterdag of op zondag voor 12 uur het huis uit zijn.. dus wat dat betreft is het wel een beetje een doorloop huis! Je leert de mensen net een beetje kennen gaan ze al weer weg.. maar ik hoor
Dus meestal is er op donderdag en/of vrijdag een bbq bij ons thuis! En tja dan zal je je wel afvragen waarom donderdag¿?!! Nou aangezien vrijdag de schoonmaaksters komen! Kunnen die dan meteen de zooi van de avond daarvoor op ruimen.. en meestal is het ook gewoon omdat het dan gewoon vies is in huis! En aangezien de schoonmaaksters de vloeren schoon maken.. maarja de eerste week was de bbq dus op vrijdag!! Helaas moesten we zelf dan ook veel mee schoonmaken..
Maarja heerlijk ge-bbqt en en daarna uit geweest met de groep ik bij ons is komen bbqen. Dus dan moet je denken aan ongeveer 15 mensen. We zijn toen eerst naar een spaanse club geweest! ( waar dus alleen maar spanjaarden staan.. en die weten dus echt niet wat partyen is!! Haha die staan alleen maar met een drankje en praten alleen maar met elkaar!) dus wij daar dik los gaan! En uiteindelijk gingen ze wel een beetje mee.. daarna zijn we nog naar een andere club geweest the sound.. daar komen dus alleen maar toeristen! En een paar spaanse gasten die toeristen proberen te verzieren.. dus dat is wel grappig om te zien..maarja voor de rest is het weekend dus heel relexed beetje hangen bij het zwembad, boodschapjes doen, en bijkomen van het uitgaan!!!!!
De 2e week ging het wel al wat beter, doordat het tempo heel hoog ligt, moet je thuis ook veel leren,,
En kan je dus de docenten steeds beter begrijpen en over het algemeen gaat dat un gewoon goed. Alleen waar ik dus wel even ben achter gekomen is dat de gramatica echt ziek moeilijk is maar ook wel een klein beetje op dat van frans lijkt..
De dagen vliegen echt voorbij! Voor dat je er erg in hebt vandaar dat het ook zo lang heeft geduurt voordat ik eindelijk nou eens even een nieuwe blogje ging schrijven…
En zeker deze week.. woensdag avond laat naar nederland toe vliegen.. donderdag in nederland.. die dag is trouwens echt om gevlogen!! En vrijdag ochtend rond 4 uur weer opstaan om het vliegtuig van kwart over 6 sochtends weer te pakken en un is het alweer zaterdag!! Tja vrijdag natuurlijk ook weer bbq aangezien er weer een aantal mensen weg gaan!! En ja na de bbq gaan we ook nog uit!! Dus we waren weer pas rond 5 uur thuis in de villa en aangezien we toch wel een beetje trek hadden!! Zo als altijd na het stappen!! Hebben we de bbq nog maar een keertje aangezet om vervolgens om half 6 nog even te gaan bbqen omdat we honger hadden nee niet een eitje bakken of zo, gewoon de bbq even aan.. tja dat kan hier dus allemaal maar het heeft wel heel goed gesmaakt dus gister was wel een heel lang dagje voor me dus vanaaf niet uit gaan en vroeg naar je bedje toe.. en even slapen voor het eten.. ja we eten hier ook erg laat we eten meestal pas rond 10 uur half 11 maarja opzich vind ik het niet zo erg want je raakt er na loop van tijd wel aan gewend!!
De mensen waarmee ik in een huis zit zijn ook echt super aardig.. en ja iedereen in het huis krijgt ze eigen bij naam, dat kan zijn van een foto, een uitspraak, of een actie.. dus dat is wel heel grappig want als je door de stad loopt spreek je ze alleen aan op de bijnamen!! Dus dan zie je zoms andere mensen omkijken,, van wat zijn dat voor mafklappers.. maarja daar trekken we ons niets van aan!!!

Maarja ik ga proberen de volgende keer er niet weer zo lang over te doen. En het wat vaker bij te houden.. maar un ben ik moe en ga ik even een dutje doen voor het eten!! Whaha
Tot snel!!

• 26 September 2009 - 17:41

Oma&opa:

hee laura
    wat een leuk verslag,
    leuk om te lezen.
    vond het heel fijn dat je in nl was.
    ik wens je een fijn weekend.

dikke knuffel oma&opa

• 04 Oktober 2009 - 08:36

Shakira De Holanda:

Hé Wolf,
    leuk om een verslag van mijn eigen vakantie te lezen ;-). Kom af en toe wel eens langs surfen om te leze hoe t in de villa is en con nuestros profesores!
    Beso!